Współpraca z copywriterem – krok po kroku

współpraca copywriter

Wyobraź sobie, że wchodzisz do zupełnie nowego sklepu, w którym nie ma ekspedienta. Nie wiesz, jak możesz zamówić dany produkt i ile on kosztuje. Czujesz się zdezorientowany, prawda? Jeśli szukasz profesjonalnego copywritera, który napisze dla Twojego biznesu teksty na stronę www, na blog lub do prasy, zastanawiasz się nad tym, jak powinna przebiegać współpraca z takim specjalistą. Pewnie chcesz oddać przygotowanie materiałów w ręce osoby, która potrafi ubrać w słowa historię Twojej firmy.  Śpieszę z pomocą, by rozwiać Twoje wątpliwości i ułatwić podjęcie najlepszej decyzji. Odpowiem na pytania, które najczęściej zadają mi klienci. 

Współpraca z copywriterem krok po kroku

Jakie teksty może przygotować copywriter?

W moim portfolio znajdują się zarówno publikacje prasowe, jak i specjalistyczne artykuły blogowe, treści na strony www, do mediów społecznościowych, a także teksty sprzedażowe i reklamowe. Zakres moich usług copywriterskich jest szeroki, ale moją specjalnością są artykuły eksperckie o dużej wartości merytorycznej i teksty z duszą, które przez grę słów i zabawę słowem najlepiej oddają charakter unikalnych marek. Są to wysokiej jakości treści, które trafiają do na strony www, do magazynów content marketingowych, mediów czy na blogi firmowe moich klientów. Chcąc podjąć współpracę z copywriterem, warto dowiedzieć się, czy obsługuje wybrane nisze. Zdarza się bowiem, że w branży działają specjaliści znający zagadnienia dla Twojego biznesu od podszewki. Nie musisz jednak bazować tylko na takiej współpracy. Dobry copywriter potrafi bowiem skutecznie zdobywać informacje i pisać tak, by odpowiednio ująć każdy temat.

Tematy dla copywritera

Obsługuję klientów z różnych branż m.in. nowych technologii, automatyki, finansów, wystroju wnętrz i mody. Przygotowując teksty dla klientów, zawsze bazuję na researchu i materiałach źródłowych, dlatego mogę napisać dla Ciebie tekst na dowolny temat. W przypadku bardzo skomplikowanych materiałów korzystam także ze wsparcia merytorycznego klienta. Dotyczy to przede wszystkim artykułów i treści, w których szczegółowe aspekty techniczne trzeba przedstawić w prosty i zrozumiały dla czytelnika sposób. Umawiam się wtedy na rozmowę lub wywiad telefoniczny z ekspertem z firmy i zadaję mu kluczowe pytania do tematu.

Cennik copywritera

Każdą wycenę tekstu przygotowuję na podstawie stawek bazowych. Dlaczego jednak nie posiadam na stronie cennika copywritera? Na ostateczny koszt tekstu wpływa bowiem szereg indywidualnych wytycznych. Ceny tekstów zamawianych u copywritera zależą  m.in. od objętości i stopnia skomplikowania, formy, dostępności materiałów źródłowych, a także przeznaczenia i terminu oddania tekstów. Jeśli zastanawiasz się, ile trzeba zapłacić za tekst u copywritera, napisz do mnie: agata.adamczewska@copyforcorpo.pl, a ja przygotuję dla Ciebie wycenę.

Tekst od copywritera a zasady SEO

Zawsze dbam o to, by teksty, które trafiają na strony i blogi moich klientów, były przyjazne nie tylko dla użytkowników, ale także dla wyszkiwarek. Dzięki temu zwiększa się widoczność witryny w Google.

Przebieg współpracy z copywriterem: terminy

Przed rozpoczęciem współpracy, otrzymasz ode mnie wycenę i informację o proponowanym terminie oddania projektu. Najczęściej wynosi on 5-7 dni roboczych. Zdaję sobie sprawę z tego, że szybka i terminowa realizacja zlecenia jest priorytetem dla każdej ze stron, dlatego gwarantuję, że zamówione u mnie teksty otrzymasz na czas. Jeśli zależy Ci na bardzo szybkim oddaniu tekstu, mogę przyjąć zlecenie w trybie eskpresowym, jednak doliczam wtedy 30 proc. wartości do ceny. Pracę zaczynam po akceptacji warunków współpracy przez klienta, a także przesłania najważniejszych informacji na temat projektu (w formie briefu). Następnie przechodzę do realizacji zadania.

Wzajemna współpraca, czyli klucz do sukcesu

By powstały bardzo dobre teksty, copywriter będzie potrzebował Twojego wsparcia. Konieczne będzie udzielenie informacji m.in o tym, do kogo kierujesz swoje usługi lub produkty, jakim tonem chcesz mówić do odbiorców i jakie cele chcesz uzyskać.

Jeśli nadal masz pytania w kwestii współpracy z copywriterem lub chcesz zamówić u mnie tekst, napisz do mnie wiadomość agata.adamczewska@copyforcorpo.pl