5 powodów, dla których warto być na Facebooku

po co firmie fanpage

Jak wynika z danych Gemiusa serwis Marka Zuckerberga ma już 20 mln użytkowników w Polsce. Nic więc dziwnego, że komunikacja na Facebooku często staje się jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej. Jeśli jednak wciąż masz wątpliwości przed założeniem Fanpage’a, sprawdź dlaczego powinieneś pozbyć się ich już teraz.

Dlaczego warto założyć firmowy Fanpage?

  1. Będziesz tam, gdzie są Twoi klienci – 80% użytkowników internetu w Polsce korzysta z Facebooka. Ich większość stanowią osoby w wieku 25-35 lata i 15-24 lata. Swój dzień zaczynają od przeglądania newsfeed’u i zaglądają do niego po kilka razy dziennie. Daj się im poznać od innej – mniej formalnej strony i mów do nich znajomym głosem na FanPage’u.
  1. Zbudujesz wizerunek marki – komunikacja w mediach społecznościowych jest dwukierunkowa i nie ma nachalnej formy jak tradycyjna reklama. Marka może, więc wchodzić w prawdziwy dialog ze swoimi klientami i pokazać im swoją „ludzką”, autentyczną twarz. FanPage to też doskonałe miejsce do tego, by powiedzieć coś więcej o sobie i produktach niż np. na korporacyjnej stronie czy w e-sklepie.
  1. Precyzyjnie dotrzesz do odbiorców – reklamy Social Ads nie tylko umożliwiają zwiększanie zasięgu strony, ale także precyzyjnie docierają z ofertą produktów i usług do wybranych klientów. Swoje kreacje możesz bowiem skierować do ściśle określonych grup odbiorców, których wybierzesz m.in. na podstawie wieku, miejsca zamieszkania, płci, zainteresowań czy wykonywanego zawodu. Możliwości są nieograniczone. To jednak nie wszystko. Promować możesz się nawet wśród klientów konkurencji i masz stały dostęp do wyników kampanii, dzięki czemu możesz modyfikować kreacje w zależności od jej skuteczności i dostępnego budżetu.

  2. Dokładnie zmierzysz efekty – nie tylko możesz sprawdzić ile osób polubiło Twoją stronę, ale też widzisz jak dużym zainteresowaniem cieszą się udostępniane przez Ciebie treści. Zmierzysz konwersje i przekierowania np. do sklepu internetowego i wartość zakupów, które zrobili pozyskani z Facebooka klienci. W prosty sposób zyskujesz dostęp do statystyk i możesz zbadać nastroje i opinie swoich klientów.
  1. Wykorzystasz nowe narzędzia komunikacji – Facebook regularnie wprowadza nowe funkcjonalności, które pozwalają skuteczniej docierać do klientów i lepiej komunikować się z fanami. Nie musisz ograniczać się do prowadzenia Fanpage’a i tekstowych postów z linkiem. Możesz utworzyć grupę, publikować artykuły, udostępniać wideo i sprzedawać swoje produkty bezpośrednio przez serwis.

Do wszystkich powyższych punktów jest jednak jeden haczyk. Prowadzenie strony na Facebooku jest darmowe, jednak samo docieranie do fanów nie jest proste i coraz częściej, by było skuteczne musi być opłacane. Według Sotrendera w 2015 r. aż 30% zasięgu generowanego przez strony w Polsce było wynikiem opłaconych reklam Social Ads. Samodzielne angażowanie fanów staje się, więc coraz trudniejsze i wymaga bardzo dobrej znajomości obsługi wielu narzędzi oraz stałego śledzenia zmian, które w mediach społecznościowych zachodzą bardzo dynamicznie.

Jeśli chcesz, by strona Twojej firmy żyła, angażowała odbiorców i docierała do klientów np. poprzez reklamy Social Ads, napisz do mnie: agata.adamczewska@copyforcorpo.pl Przygotuję dla Ciebie ofertę indywidualną i pokażę na przykładach, że działania na Facebooku są skuteczne.