Jak napisać tekst na stronę O mnie i uzyskać efekt WOW?

tekst o mnie

Strona O mnie to dobre miejsce do tego, by dać się poznać klientom i zrobić na nich świetne, pierwsze wrażenie. To rodzaj przedstawienia się, które w zwięzły sposób przekazuje o nas wszystko, co najważniejsze. Jak jednak zabrać się do napisania tekstu bio, gdy dopada nas blokada? Pokażę Ci, jak w kilku krokach przygotować treść do sekcji O mnie, która wzbudzi zaufanie i sprawi, że klienci nie będą mieli wątpliwości, że warto nawiązać z Tobą współpracę.

Nie mam sprecyzowanej misji i wizji, więc nie wiem, o czym pisać.

Próbowałam, ale wychodzi drętwo.

Nie wiem co umieścić w tekście „o mnie” – co jest ważne, a co lepiej pominąć.

Takie problemy z pisaniem tekstu bio często sprawiają, że strona O mnie świeci pustkami albo nie wyróżnia się niczym szczególnym. Można znaleźć na niej informacje o wykształceniu, doświadczeniu zawodowym, a w najlepszym przypadku o wykonywaniu pracy z pasją. Wszystko to sprawia, że schematycznie potraktowany tekst bio w praktyce można podmienić na stronie większości konkurentów, a to duży błąd. Lepiej wykorzystać potencjał, dobrze się zaprezentować i odpowiedzieć na pytania, z którymi przychodzi klient.

Dlaczego warto podjąć wysiłek i napisać dobry, wciągający tekst bio?

Tekst na podstronie O mnie nie powinien być zaniedbywany z kilku powodów. Polecam Ci przejrzenie statystyk Google Analytics, gdzie sprawdzisz, że klienci faktycznie odwiedzają to miejsce. Jest to także sekcja, do której przechodzą potencjalni partnerzy biznesowi albo osoby, które będą szukały o Tobie informacji – wyobraź sobie, że może to być np. dziennikarz dużego tytułu prasowego. Być może myślisz, że tylko duże marki mają o czym mówić w takim miejscu – w końcu stoi za nimi barwna historia, renoma, a także wizja. Wręcz przeciwnie, jeśli jesteś twarzą swojej firmy i nadajesz jej charakter, to jak o sobie mówisz, staje się kluczowe przy nawiązaniu relacji z klientem.

Zastanów się do kogo kierujesz stronę O mnie

Zanim przejdziesz do pisania tekstu swojego bio, spróbuj odejść od schematu i nie zaczynaj od mówienia o swoim wykształceniu i doświadczeniu zawodowym. Twoje kompetencje z pewnością nie ograniczają się do spisu dyplomów czy stanowisk. Jeśli ograniczysz się do suchego opisu, niczym się nie wyróżnisz i nie wzbudzisz zaufania. Za Twoim biznesem stoi przecież jedyna w swoim rodzaju, autentyczna historia, którą warto pokazać. Przyjmij perspektywę czytelnika-klienta i zastanów się, jakich odpowiedzi szuka na stronie, zanim podejmie z Tobą współpracę.

  1. Co oferujesz i jak pomagasz klientom?

Na początku przedstaw się i opisz, czym się zajmujesz. Przede wszystkim pomyśl, jakie korzyści wiążą się z Twoimi usługami lub produktami. Zwróć uwagę na to, do kogo kierujesz swój opis. Inaczej będziesz pisać, gdy np. działasz jako programista i swoje usługi oferujesz np. dużym korporacjom, a inaczej, gdy jesteś przedstawicielem branży kreatywnej np. fotografem i współpracujesz nie z firmami, a bezpośrednio z klientami. Za przykład podam Ci fragment tekstu „O mnie”, który przygotowałam dla Ewy, która zajmuje się fotografią rodzinną:

tekst o mnie

fragment tekstu „O mnie” ze strony www.ewazylinska.pl

  1. Dlaczego zająłeś się swoim biznesem i jakie masz doświadczenie?

Wróćmy do powyższego przykładu. Opis sygnalizuje, że Ewa jest fotografem, ale nie oferuje zwykłych zdjęć, tylko fotografie, z którymi wiążą się emocje, wspomnienia i przeżycia, do których chcemy wracać po latach. W tym miejscu dodatkowo widać, że Ewa doskonale spełnia wymagania swoich idealnych klientów – nie dlatego, że jest absolwentką renomowanej ASP, ale sama jest mamą, więc wie najlepiej, jak fotografować dzieci i co, warto uchwycić w fotografii rodzinnej. Nie musisz, więc rozpisywać się o swoich dyplomach, by podkreślić swoje kompetencje i przekonać klienta, że warto Ci zaufać. Często wystarczy ciekawa opowieść, o tym, co zmotywowało Cię do zajęcia się swoją profesją, która wzbudzi emocje i sprawi, że dasz się bliżej poznać.

  1. Co Cię wyróżnia?

Pamiętaj, że tekst „o mnie” powinien przekonać klienta o tym, że spełnisz jego wymagania i odróżnić Cię od konkurencji. Zdystansuj się od konkurentów i pokaż, jak pracujesz, na co stawiasz nacisk w swojej pracy i co daje Ci przewagę.

  1. Kim jesteś prywatnie?

Nie musisz opisywać swojego życia w szczegółach, ale pokaż, że jesteś człowiekiem z krwi i kości i poza pracą masz zainteresowania. Pisanie o swoich pasjach ociepla wizerunek i przybliża Cię do klientów. Oczywiście tekst „o mnie” to nie elaborat na temat Twojego życia, więc musisz zwrócić uwagę na selekcję informacji i wybrać tylko te, które są ważne dla Twoich odbiorców.

Strona o mnie – co jeszcze warto zawrzeć?

W sekcji „o mnie” warto zawrzeć gotowy drogowskaz, którym pokierujesz swoich klientów. Może to być np. okienko z zapisem do newslettera czy formularz, przez który klienci mogą wysłać zapytanie ofertowe. To dobre miejsce na tzw. wezwanie do działania, czyli zwrot CTA. Możesz także podzielić się opiniami klientów o współpracy z Tobą i dodaj zdjęcie, które przedstawia, jak pracujesz.

Stwórz szkic tekstu „o mnie” i później go dopracuj

Pisanie o sobie nie jest łatwe, jednak nie warto robić z tego tzw. wyzwania i projektu życia. Spisz odpowiedzi na powyższe pytania i stwórz szkic tekstu, co pozwoli Ci uniknąć blokady. Pisz w języku zrozumiałym dla klientów i czytelników. Wersję „na brudno” dopracuj później i daj sobie przynajmniej dzień na to, by spojrzeć na tekst chłodnym okiem.

Jeśli chcesz, bym napisała dla Ciebie autentyczny tekst do strony O mnie, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, napisz do mnie: agata.adamczewska@copyforcorpo.pl

Koniecznie daj też znać, jak wyglądają Twoje doświadczenia z tekstem bio/O mnie – co sprawia Ci największą trudność?

10 thoughts on “Jak napisać tekst na stronę O mnie i uzyskać efekt WOW?

  • Nie prowadzę firmy, niczego nie sprzedaję, a „o mnie” na moim blogu jest bardzo standartowe i krojone. Mam blokadę, wszystko wydaje mi się albo infantylne, albo niepotrzebne. Ale z uwagą przeczytałam tekst i podpowiedzi, musże do tego wrócić.

    • Na blogu ‚o mnie’ też jest bardzo ważne, bo mówi wiele o Tobie i Twoim miejscu w sieci – nie tylko czytelnikom, ale też potencjalnym firmom, z którymi możesz współpracować. Jeśli masz blokadę, radzę pisać dużo na brudno. Najpierw odpowiedz na pytania z wpisu, rozpisz je na brudno i stwórz tekst bez specjalnego zastanawiania się. Później możesz go na spokojnie dopracować i zreagować. Dzięki temu uda Ci się stworzyć fundament, bez blokowania myśli. :)

  • Dzięki za te rady. Uważam, że moja strona „O mnie” jest całkiem niezła, ale jest kilka rzeczy do poprawki. Zdecydowanie dodaję te poprawki do swojej to-do-listy!).

    • Zajrzałam na Twoją stronę „o mnie” i bardzo mi się podoba – szczególnie to, że jesteś szczera i bezpośrednia w swoim pisaniu. Jeśli zainspirowałam Cię do nawet drobnej zmiany, tym bardziej jest mi bardzo miło. Dziękuję :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *